Veelgestelde vragen

      Ik wil als zakelijke klant vloerkleden inkopen. Hoe werkt dat?

      We werken graag samen met interieurprofessionals en retailklanten. Meld je hier aan voor samenwerking. Na autorisatie en inloggen, heb je toegang tot collecties en is het mogelijk om producten in te kopen en gratis stalen aan te vragen vanuit je persoonlijke account.

      Ik wil me aanmelden voor samenwerking. Hoe werkt dat?

      We werken graag samen met interieurprofessionals en retailklanten. Meld je hier aan voor samenwerking. Na autorisatie en inloggen, heb je toegang tot collecties en is het mogelijk om producten in te kopen en gratis stalen aan te vragen vanuit je persoonlijke account.

      Ik wil gratis stalen lenen voor mijn project? Hoe werkt dat?

      Van veel van onze producten zijn gratis stalen beschikbaar. Deze mag je lenen wanneer je als zakelijke klant bij ons geregistreerd staat. Meld je hier aan voor samenwerking. Na autorisatie en inloggen, heb je toegang tot collecties en is het mogelijk om producten in te kopen en gratis stalen aan te vragen vanuit je persoonlijke account.

      Ik ben retailer. Welke mogelijkheden voor samenwerking zijn er?

      We werken graag samen met retailklanten. Bekijk de oplossingen voor retail hier.

      Ik ben interieurprofessional. Welke mogelijkheden voor samenwerking zijn er?

      We werken graag samen met interieurprofessionals zoals architecten, ontwerpers en stylisten. Bekijk de oplossingen voor interieurprofessionals hier.

      Als zakelijke klant wil ik jullie collectie in het echt bekijken. Hoe werkt dat?

      Onze B2B-showroom is speciaal ingericht voor zakelijke klanten. Kom gerust eens langs. We vertellen je graag wat we voor je kunnen betekenen. Onze showroom is dagelijks geopend op afspraak. Boek direct een persoonlijke afspraak.

      Ik heb me geregistreerd voor samenwerking. Wanneer ontvang ik een reactie?

      Na aanmelding, wordt er binnen 5 werkdagen contact opgenomen. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, neem dan s.v.p. contact op.

      Hoe log ik in mijn persoonlijk account?

      Inloggen in je persoonlijke account, kan via de login-pagina.

      Wat vind ik in mijn persoonlijke account?

      In jouw persoonlijke account vind je o.a. een overzicht met bestellingen, download je eenvoudig facturen en beheer je je gegevens.

      Is het mogelijk om alle merken vloerkleden inkopen via de webshop?

      Nee, je kunt enkel de merken inkopen waarover afspraken zijn gemaakt met je account manager.

      Hoe vraag ik toegang aan tot andere collecties / merken?

      Toegang tot andere collecties/merken. kun je aanvragen via je accountmanager.

      Ik zie geen inkoopprijzen op de website. Klopt dat?

      Inkoopprijzen worden getoond bij merken waar je toegang tot hebt (na inloggen). Indien je geen toegang hebt tot een bepaalde collectie, zijn de inkoopprijzen versleuteld. Er wordt dan een slotje getoond.

      Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

      Inkoopprijzen worden exclusief btw getoond. Verkoopadviesprijzen worden inclusief btw getoond.

      Hoe kan ik bestellen?

      Als zakelijke klant (lees: retailklant of interieurprofessional) koop je via onze B2B-webshop eenvoudig onze producten in. Je dient je hiervoor te registreren. Na autorisatie en inloggen, krijg je toegang tot onze collecties en verschijnen de voor jouw geldende inkoopprijzen (excl. btw). Zie hier voor meer informatie over het bestelproces.

      Hanteren jullie een minimaal orderbedrag per bestelling?

      Er geldt geen minimum orderbedrag per bestelling. Je kunt grote en kleine bestellingen plaatsen. Bestellingen met een orderwaarde vanaf 500 euro worden gratis geleverd.

      Hoe kan ik betalen?

      Wij bieden onze klanten diverse mogelijkheden om online bestellingen te betalen. Zie hier de mogelijkheden.

      Waar kan ik mijn factuur vinden?

      Facturen van bestellingen vind je in je persoonlijke account.

      Kan ik op rekening betalen?

      Vaste klanten bieden we de mogelijkheid om rekening te betalen. De betalingstermijn bedraagt hierbij 30 dagen. Informeer naar de mogelijkheden bij je accountmanager.

      Kan ik ook telefonisch bestellen?

      Telefonisch bestellen is mogelijk indien je in het bezit bent van een persoonlijk account. Wij maken dan de order voor je aan die je dient te bevestigen voor akkoord.

      Betaling via webshop lukt niet. Wat moet ik doen?

      Indien een betalen via webshop niet lukt, probeer dan s.v.p. een andere betaalmethode. Mocht dat niet lukken, neem dan contact op met onze Klantenservice.

      Wat zijn de verzendkosten en levertijd?

      Informatie over verzendkosten en levertijd vind je op deze pagina.

      Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling binnen heb van een kleed dat niet op voorraad is?

      Indien een kleed niet op voorraad is, wordt het besteld bij een van onze leveranciers en is levertijd afhankelijk van diverse factoren. Een indicatie van levertijd, vind je op de productpagina. Indien dit afwijkt, word je hierover geïnformeerd uiterlijk binnen 3-4 werkdagen na bestelling. Wij doen er alles aan op je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de status van je bestelling. Onze klantenservice is 5 dagen per week bereikbaar voor vragen.

      Ik heb een product ontvangen dat beschadigd is bij levering. Wat moet ik doen?

      Heb je je bestelling ontvangen en blijkt direct na ontvangst dat er iets kapot of beschadigd is aan het vloerkleed? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dan halen wij, of een van onze bezorgpartners, het kleed gratis bij je op. We zorgen ervoor dat de schade wordt hersteld of je ontvangt een vervangend kleed. Neem gerust contact met ons op, we helpen je graag.

      Kan ik mijn bestelling retourneren?

      Retourneren is helaas niet standaard mogelijk.

      Ik wil een vloerkleed bestellen met eigen dessin. Kan dat?

      Vrijwel alles is mogelijk; elke ontwerp, elk formaat, elke vorm en elke kwaliteit. Onze designers denken graag met je mee en creëren unieke creaties passend bij de wens van jouw klant. Je kunt bij ons terecht voor grote én kleine volumes. Bekijk hier de mogelijkheden voor maatwerk/speciale projecten of private label.

      Ik wil maatwerk bestellen. Hoe werkt dat?

      Bij diverse producten is het mogelijk om een niet-standaard formaat te bestellen via de webshop. Vloerkledenwinkel is specialist op het gebied van maatwerk en biedt veel mogelijkheden voor custom made; elk ontwerp, elk formaat, elke vorm en elke kwaliteit. Bekijk hier de mogelijkheden voor maatwerk/speciale projecten of private label.

      Kan ik een vloerkleed kopen in een andere maat dan de maten die in de webshop worden vermeld?

      Ja, we kunnen veel vloerkleden op maat maken. Bij alle kleden in onze webshop staat vermeld of het kleed op maat gemaakt kan worden of niet. Je mag ons altijd even bellen, mailen of appen om te overleggen over de mogelijkheden. Neem gerust contact op, we helpen je graag.

      Zijn de vloerkleden die jullie verkopen vrij van kinderarbeid?

      We vinden het belangrijk dat we eerlijke producten verkopen. Daarom werken we samen met de organisatie Care & Fair. Op alle vloerkleden die Vloerkledenwinkel verkoopt, zit een trademark van Care & Fair. Dat houdt in dat er een percentage van de aankoop wordt afgedragen aan onderwijsontwikkeling in de landen waar het vloerkleed gemaakt wordt. Op deze manier dragen we ons steentje bij om ervoor te zorgen dat onze kleden worden gemaakt onder goede omstandigheden, dat er geen kinderarbeid aan te pas komt en dat er eerlijke lonen worden uitbetaald.

      Hoe kan ik een klacht indienen?

      Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen door een mail te sturen aan service@vloerkledenwinkel.nl. Je ontvangt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.